Ελάχιστοι μας διαβάζουν
Ελάχιστοι ξέρουν τη γλώσσα μας,
μένουμε αδικαίωτοι και αχειροκρότητοι
σ' αυτή τη μακρινή γωνιά,
όμως αντισταθμίζει που γράφουμε ελληνικά
Κώστας Μόντης
Ελάχιστοι ξέρουν τη γλώσσα μας,
μένουμε αδικαίωτοι και αχειροκρότητοι
σ' αυτή τη μακρινή γωνιά,
όμως αντισταθμίζει που γράφουμε ελληνικά
Κώστας Μόντης
Αγαπητοί φίλοι,
Μετά από παράκληση πολλών φίλων μέσω ηλ. ταχυδρομείου, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι αναρτήσεις σχολίων κλπ σε greeklish, μετά τις 30/6/2009 θα διαγράφονται. Αν κάπου, - δε θυμόμαστε βέβαια να το πράξαμε- χρησιμοποιήσαμε greeklish κι εμείς, τότε απολογούμαστε.
Ξέρουμε ότι ήδη υπάρχουν αρκετοί περιοριστικοί (αλλά σίγουρα εύλογοι) κανόνες σε σχέση με τις αναρτήσεις, αλλά η χρήση των greeklish είναι επικίνδυνη, ιδίως όταν χρησιμοποιείται από άτομα πολύ νεαρής ηλικίας, γιατί μόνο φτωχαίνει το λεξιλόγιο και την ορθογραφία μας.
Ας χρησιμοποιήσουμε ελληνικά όπως ευχής έργο είναι να σκεφτόμαστε ελληνικά. Ιδίως εμείς, ο ελληνισμός της Κύπρου, του οποίου η ύπαρξη κινδυνεύει από την τουρκική βουλιμία και τον αδίστακτο τουρκικό φασιστοιμπεριαλισμό, δεν έχουμε την πολυτέλεια να θυσιάζουμε στοιχεία του πολιτισμού μας, όπως η υπέροχη γραπτή μορφή της γλώσσας μας.
Ελληνικές ρυθμίσεις υπάρχουν νομίζουμε για κάθε υπολογιστή και αν δεν υπάρχουν είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο με λίγο ψάξιμο.
Ξέρουμε ότι οι διάφοροι επιτήδειοι του διαδικτύου, ιδίως αυτοί που με τη συμπεριφορά και με τη χυδαιότητά τους αυτοαποκλείστηκαν από την ιστοσελίδα μας, πολύ πιθανόν να μας χαρακτηρίσουν "εθνικιστές"-"σωβινιστές" κλπ κλπ. Όμως τη γλώσσα μας δεν την θυσιάζουμε.
Παραφράζοντας το Γιατρό: "αν το να αγαπάμε την εθνικότητα και τη γλώσσα μας, τον πολιτισμό μας και την ταυτότητά μας είναι εθνικισμός και σωβινισμός, ε είμαστε υπερεθνικιστές, υπερσωβινιστές". Και όπως τραγουδά και η Δ. Γαλάνη, "σ' όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δε θα μπορέσουμε".
Ε.Α.Δ.Κ.
33 Σχόλια:
Ο καθένας κύριοι εκφράζεται opos thelei.
Άλλοι εκφράζονται με ελληνική γραφή και άλλοι me greeklish.
Όποιος δε γράφει ελληνικά για εσάς είναι μίασμα και ανθέλλην και εχθρός της πατρίδας;
Όπως δεν γουστάρεις να βρίζουν στο σπίτι σου, σε αυτό το σπίτι δεν γουστάρουν να βασανίζονται τα μάτια όλων μας
αμα θές γράφε και τούρκικα αγγλοελληνικά πακιστανικά κ.α εκεί που το ανέχεται η φιλοξενία
Συμφωνώ με την πράξη σας καιρός είναι σιγά σιγά να επανέλθει η ελληνική γλώσσα στο προσκηνίο
τα μισά φερέφωνα πάντος θα σβηστούν από τον χάρτη των σχολιογράφων
καλή μέρα
Έχει δίκαιο ο τελευταίος φίλος,
μια δυο προτάσεις σε greeklish αντέ να τις διαβάσεις αλλά εδώ μέσα ένας κομπλεξικός αναρτά ολόκληρα άρθρα σε greeklish.
Άσε που χάνεται το νόημα πολλές φορές!!
Συμφωνώ μαζί με το μέτρο σας. Τα γκρικλις όχι μόνο είναι σπαστικά και φκάλεις τα μάτια σου να τα διαβάσεις, κάνουν κακό στη γλώσσα μας. Γράφεται Ελληνικά, τόσο δύσκολο είναι ή τόσο αγράμματοι είστε;
Ρε φίλε αν θέλεις να μιλήσεις άλλη γλώσσα μίλα την. π.χ. αν θέλεις να γράψεις με αγγλικούς χαρακτήρες γράψε αγγλικά.
Αλλά αν θέλεις να γράψεις ελληνικά Ε ΓΡΑΨΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!!
Τουμάζος Τσιελεπής – ”Το τέλος της παρθενογένεσης”
«Εάν δεν προκύψει οτιδήποτε απρόοπτο, και οποιαδήποτε νέα απαίτηση εκ μέρους της τ/κ πλευράς, τότε, ναι, θα μπορούσα να πω είμαστε κοντά». Αν δεν μπορούμε να ανοίξουμε ένα οδόφραγμα, πώς θα λύσουμε το Κυπριακό… Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν είναι ένα κρύσταλλο, που άμα το ρίξεις κάτω θα σπάσει «Ό,τι έχουν να πάρουν οι Τ/κ με τη λύση του Κυπριακού, μπορούν να το πάρουν και σε χίλια χρόνια. Ό,τι έχουμε να πάρουμε εμείς, όμως, δεν μένουν ανεπηρέαστα με την πάροδο του χρόνου»
Ο Τουμάζος Τσιελεπής στο γραφείο του, στο προεδρικό. «Αν δεν μπορούμε να ανοίξουμε ένα οδόφραγμα, πώς θα πείσουμε ότι μπορούμε να λύσουμε το Κυπριακό;», διερωτήθηκε ο Τουμάζος Τσιελεπής, κληθείς να σχολιάσει – κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στην «Α» – το θέμα της διάνοιξης του οδοφράγματος του Λιμνίτη.
Ο κ. Τσιελεπής – διεθνολόγος, μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας στο Κυπριακό και εκ των στενότερων συνεργατών του προέδρου Χριστόφια – είπε ακόμα ότι δεν μπορεί να απαντήσει οριστικά για το κατά πόσον θα ανοίξει ή όχι ο Λιμνίτης, διότι τα όσα συνέβησαν το τελευταίο διάστημα πρέπει να μας κάνουν λίγο συγκρατημένους.
«Εάν δεν προκύψει οτιδήποτε απρόοπτο και οποιαδήποτε νέα απαίτηση εκ μέρους της τ/κ πλευράς, τότε, ναι, θα μπορούσα να πω είμαστε κοντά», πρόσθεσε.
Σε ένα από τα σεμνότερα και μικρότερα γραφεία πολιτειακού αξιωματούχου που έχω δει ποτέ, στα λεγόμενα πισινά του προεδρικού, ο Τουμάζος Τσιελεπής σκέφτεται και κτίζει την Ενωμένη Ομόσπονδη Κύπρο. Δεν θέλει να μιλά για την πρόοδο και τις δυσκολίες των διαπραγματεύσεων μην τυχόν και δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα, ωστόσο πιστεύει στην ουσιαστική ενημέρωση του κόσμου για το τι ακριβώς λύση επιδιώκουμε.
- Γιατί το 80% των Ε/κ να δεχτεί λύση Ομοσπονδίας με το 20% των Τ/κ;
Τ. Τ.: Διότι αυτή τη στιγμή έχουμε μπροστά μας τη διχοτόμηση. Προσπάθεια μας είναι να άρουμε τη διχοτόμηση, την κατοχή, να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εκτοπισμένων, οι βασικές ελευθερίες και όλα τα συναφή. Ξέρετε, πολλές φορές μου δημιουργείται η εντύπωση ότι ξεχνούμε ότι είμαστε σε συνθήκες κατοχής. Ακούω να λέγεται ότι «εγώ δεν μπορώ να δεχθώ αυτή τη λύση, δεν μπορώ να δεχθώ λύση που διχοτομεί την Κύπρο». Κανένας δεν μπορεί να δεχθεί λύση που διχοτομεί την Κύπρο. Ξεχνούμε όμως ένα πράγμα. Δεν έχουμε τώρα μια ενωμένη Κύπρο και προσπαθούν κάποιοι να μας φέρουν μια λύση που πιθανόν να μας διχοτομεί. Έχουμε μια διχοτομημένη Κύπρο και προσπαθούμε να την επανενώσουμε, και αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Η ιδανική λύση είναι, βεβαίως, απολύτως εφικτή μέσα στις βιβλιοθήκες των ερευνητών, αλλά στην πολιτική ζωή δεν είναι έτσι που παίζεται το παιγνίδι. Άρα, λοιπόν, το δίλημμα που έχουμε μπροστά μας είναι αν μας βολεύει η σημερινή κατάσταση ή αν θέλουμε να επανενώσουμε τον τόπο μας και, βεβαίως, για να τον επανενώσουμε χρειάζεται ένας συμβιβασμός.
Ένας συμβιβασμός λογικός, ένας συμβιβασμός ισορροπημένος, όχι παράδοση στις ορέξεις της Τουρκίας όπως θα έλεγαν κάποιοι.
Το κίνητρο ημών των Ε/κ είναι να επανενώσουμε την πατρίδα μας, να φέρουμε ειρήνη στο νησί και αυτό θα φέρει πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα και για τις δύο κοινότητες.
- Γιατί εμείς να συμβιβαστούμε σε λύση Ομοσπονδίας και όχι οι Τούρκοι με τους Κούρδους για παράδειγμα;
Τ. Τ.: Εμείς πρέπει να δούμε την κατάσταση που αντιμετωπίζουμε εδώ στην Κύπρο. Επιλέγουμε Ομοσπονδία, ενώ έχουμε μπροστά μας να επιλέξουμε ποια είναι η κατάλληλη πολιτειακή δομή; Ασφαλώς όχι. Αν ήταν έτσι, θα επιλέγαμε το ενιαίο κράτος, για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο λόγος ακριβώς για τον οποίο μιλούμε για Ομοσπονδία είναι διότι είναι ο μόνος προσφερόμενος πολιτειακά τρόπος για να επανενώσουμε αυτό το νησί. Η ομοσπονδία είναι η χρυσή τομή μεταξύ των κεντρομόλων δυνάμεων που θέλουν ένα κράτος – γιατί η Ομοσπονδία είναι ένα κράτος – και των φυγόκεντρων δυνάμεων που θέλουν δύο κράτη, γιατί η Ομοσπονδία δεν είναι δύο κράτη αλλά δίνει μία ευρεία αυτονομία. Απ’ εκεί και πέρα, για να επιδιώκεις το ενιαίο κράτος πρέπει να έχεις πολιτικά το πάνω χέρι, πρέπει ΝΑ μπορείς να περάσεις αυτή τη λύση. Άρα, λοιπόν, η Ομοσπονδία είναι ο προσφερόμενος τρόπος για να επανενώσουμε τη χώρα και το λαό μας και η πραγματική μας επιλογή – το λέω αυτό όχι για να θέσω οδυνηρά διλήμματα όπως διαμαρτύρονται κάποιοι, αλλά ως μια πραγματικότητα – δεν είναι μεταξύ ενιαίου κράτους και Ομοσπονδίας. Το ενιαίο κράτος είναι πλέον ανέφικτο μετά από όσα έχουν μεσολαβήσει, όχι μόνον διότι δεν θα το δεχτούν ποτέ οι Τ/κ και η Τουρκία, αλλά ούτε η διεθνής κοινότητα θα μας κατανοήσει. Το μοιραίο αποτέλεσμα της επιδίωξης για ενιαίο κράτος είναι να μείνουμε όπως είμαστε – προς το παρόν να μείνουμε όπως είμαστε, διότι τίποτε δεν μένει στάσιμο… ή με πόλεμο να απελευθερώσουμε τη χώρα μας.
- Ποιος μπορεί να μας εγγυηθεί ότι θα αντέξει στο χρόνο η Κυπριακή Ομοσπονδία;
Τ. Τ.: Το ίδιο ερώτημα μπορεί να μπει και στο ποιος μας εγγυάται μιαν οποιαδήποτε λύση. Το ‘60 δεν είχαμε ομοσπονδιακή λύση, είχαμε λύση ενιαίου κράτους και είδατε τι έγινε. Άρα, λοιπόν, δεν εξαρτάται μόνον από την πολιτειακή δομή το αν θα αντέξει μια ρύθμιση, αλλά είναι κυρίως ζήτημα πολιτικής απόφασης και βούλησης. Εάν εμείς οι ίδιοι το πάρουμε απόφαση ότι θα συμβιώσουμε σε έναν τέτοιο κράτος, τότε η λύση θα λειτουργήσει. Βεβαίως, έχει μεγάλη σημασία η λειτουργικότητα της ίδιας της συμφωνίας. Διότι, φανταστείτε να υπογράψουμε μία συμφωνία, να έχουμε και εμείς και εκείνοι την καλή βούληση να λειτουργήσει, και να μας εμποδίζει η ίδια η συμφωνία.
Άρα, λοιπόν, καταλήγουμε στο ότι εγγύηση δεν μπορεί να υπάρξει με οποιαδήποτε λύση, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο να είναι λειτουργική αφ’ εαυτής η λύση που θα βρούμε. Πρέπει, επίσης, να είμαστε ακόμα πιο προσεκτικοί στο ότι πρέπει να σεβαστούμε αυτή τη λύση εμείς και εκείνοι.
- Γιατί δεν εντατικοποιούνται οι συνομιλίες;
Τ. Τ.: Εγώ σας λέω ότι συνομιλίες γίνονται σχεδόν κάθε μέρα. Δεν γίνονται μια φορά την εβδομάδα που βρίσκονται οι ηγέτες. Είναι και οι άλλες ημέρες της εβδομάδας που βρίσκονται οι Σύμβουλοι των δύο ηγετών και οι Ομάδες Εργασίας. Εκεί γίνεται μια κανονική διαπραγμάτευση. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με την τ/κ πλευρά είναι ότι από τη μια βιάζεται για λύση, από την άλλη κάποιες από τις θέσεις που βάζει στις διαπραγματεύσεις, δεν λέω όλες, είναι θέσεις που είναι εντελώς αδύνατον να γίνουν αποδεκτές και να προωθήσουν τη διαδικασία.
Ο Ταλάτ δεν είναι Ντενκτάς
- Υπάρχουν καθόλου ενδείξεις ότι άρχισαν να αλλάζουν τη στάση τους προς το θετικότερο;
Τ. Τ.: Κοιτάξτε. Δεν μπορώ να πω ότι ο Ταλάτ είναι Ντενκτάς. Σίγουρα δεν είναι Ντενκτάς και σίγουρα έχουν επιτευχθεί και συγκλίσεις που δεν είναι ευκαταφρόνητες. Η δικαστική εξουσία είναι συμφωνημένη, οι μηχανισμοί αδιεξόδων είναι συμφωνημένοι, υπάρχει μία μεγάλη σύγκλιση στον τομέα των αρμοδιοτήτων με ενίσχυση των ομοσπονδιακών αρμοδιοτήτων μάλιστα, και σωρεία άλλων συγκλίσεων. Υπάρχουν όμως και πολύ σοβαρές διαφωνίες. Κατά συνέπειαν, έγινε έργο που δεν μπορούσε να γίνει επί Ντενκτάς, αλλά δεν μπορώ να πω ότι είμαστε κοντά σε λύση.
- Είμαστε μακριά;
Τ.Τ.: Δεν ξέρω πόσο μακριά είμαστε. Πιστεύω ότι αν λογικευτεί η τ/κ πλευρά σε συγκεκριμένα ζητήματα που θέτει στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων – εγγυήσεις, εδαφικό/περιουσιακό – αλλά και ορισμένα θέματα άλλης φύσης, συνταγματικής για παράδειγμα, πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Ο χρόνος δουλεύει εναντίον μας
- Η πλευρά μας αντιλαμβάνεται την πίεση του χρόνου, δηλαδή ότι υπάρχουν φυσικά χρονοδιαγράμματα;
Τ. Τ.: Στο παρελθόν έχουν γίνει επανειλημμένες προσπάθειες λύσης του Κυπριακού ενόψει κάποιων προσφερόμενων συγκυριών, και απέτυχαν όλες. Τι προσπαθώ να πω. Έχουμε πλήρη επίγνωση ότι ο χρόνος δεν δουλεύει υπέρ μας, γιατί αυτή είναι και η φύση του Κυπριακού. Εννοώ, πως ό,τι έχουν να πάρουν οι Τ/κ με τη λύση του Κυπριακού, μπορούν να το πάρουν και σε χίλια χρόνια. Είναι η επιστροφή στο κράτος, στην Κυπριακή Δημοκρατία και στους θεσμούς. Αυτά δεν χάνονται με την πάροδο του χρόνου. Τα δίνεις και τελειώνει. Ό,τι έχουμε να πάρουμε εμείς όμως – και να πάρει φυσικά όλος ο κυπριακός λαός, αλλά τώρα μιλώ χωριστά για τις κοινότητες – είναι εδάφη και περιουσίες.
Και αυτά δεν νομίζω ότι με την πάροδο του χρόνου μένουν έτσι ανεπηρέαστα ό,τι και να λέμε εμείς. Βεβαίως το δικαίωμα είναι εκεί, αλλά υπάρχει και η πραγματική ζωή, που δυσκολεύει συνεχώς την άσκηση του δικαιώματος της απόκτησης εδαφών και περιουσιών. Έχουμε και το πρόβλημα του εποικισμού. Και αυτό με την πάροδο του χρόνου δυσκολεύει. Ποιος θα έρθει αύριο να θεωρήσει έποικους αυτούς που τα παιδιά και τα εγγόνια τους, και πολλές φορές και οι ίδιοι, θα έχουν γεννηθεί εδώ; Άρα, λοιπόν, καταλαβαίνουμε τι σημαίνει η πάροδος του χρόνου. Από την άλλη όμως, δεν μπορεί με τη λογική του ότι, επειδή τον Δεκέμβρη θα συμβεί το άλφα ή το βήτα, πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί λύση ως τον Δεκέμβρη. Αυτό δεν εξαρτάται από εμάς, αυτό εξαρτάται και από την άλλη πλευρά και έχω την εντύπωση ότι απευθύνεται κυρίως στην Τουρκία, γιατί εκείνη είναι το πραγματικό εμπόδιο.
Η λειτουργία της ομοσπονδιακής λύσης είναι κυρίως ζήτημα βούλησης «Όλα αυτά που λέγονται, ότι ο νέος συνεταιρισμός σημαίνει κατάργηση της Κυπριακής Δημοκρατίας κ.λπ., είναι εντελώς ανυπόστατα»
Σύμφωνα με τον Τουμάζο Τσιελεπή, ο όρος συνεταιρισμός δεν υπάρχει ούτε στο διεθνές δίκαιο, ούτε στο συνταγματικό δίκαιο. Υποστηρίζει δε, ότι όλα αυτά που λέγονται, δηλαδή ότι ο συνεταιρισμός σημαίνει κατάργηση της Κυπριακής Δημοκρατίας κ.λπ., είναι εντελώς ανυπόστατα.
«Εκείνα που καθορίζουν το αν θα έχουμε συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι το αν οι συμφωνίες της Κυπριακής Δημοκρατίας θα είναι στη θέση τους με τη λύση, αν η συμμετοχή της σε διεθνείς οργανισμούς θα είναι εκεί και δεν θα χρειασθεί να ξαναϋποβάλουμε αίτηση», εξηγεί.
Ο ειδικός σύμβουλος του πρόεδρου της Δημοκρατίας τονίζει ότι ο συνεταιρισμός είναι ζήτημα εσωτερικής πολιτειακής ρύθμισης, η οποία δεν επηρεάζει τη συνέχεια του κράτους στο διεθνές δίκαιο. «Όλοι καταλαβαίνουν πως όταν μιλούμε για συνεταιρισμό, εννοούμε ότι το κράτος μας είναι δικοινοτικό, όπως ήταν και το ‘60 και όπως θα ξαναγίνει με την επιδιωκόμενη λύση του Κυπριακού. Εκτός κι αν είναι αυτό που μας ενοχλεί. Άρα εμείς να μην σπεύδουμε τόσο εύκολα να καταργούμε την Κυπριακή Δημοκρατία.
Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν είναι ένα κρύσταλλο, που άμα το ρίξεις κάτω θα σπάσει», σημειώνει. Ο κ. Τσιελεπής υποστηρίζει ακόμα ότι για να αποαναγνωριστεί η Κυπριακή Δημοκρατία χρειάζεται μία σειρά από πάρα πολλές προϋποθέσεις, με πρώτη και κυριότερη τη δική μας βούληση.
«Όταν εμείς λέμε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία είναι εκεί και οτιδήποτε υπογράψουμε δεν σημαίνει κατάργηση της Κυπριακής Δημοκρατίας, αυτό μετρά πάνω απ’ όλα. Βεβαίως, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο τι αποδεχόμαστε, αλλά το να καταργούμε την Κυπριακή Δημοκρατία με κάθε λέξη, και κάθε κόμμα, και κάθε τελεία, έχω την εντύπωση ότι είμαστε εκτός διεθνούς νομικής πραγματικότητας και δεν προσφέρουμε καλή υπηρεσία», επισημαίνει.
- Τι είναι Ομοσπονδία σε αδρές γραμμές;
Τ. Τ.: Τα κράτη, αν τα εξετάσουμε από τον τρόπο που διαχωρίζονται και λειτουργούν εδαφικά, χωρίζονται σε ενιαία και σε ομοσπονδιακά. Άρα Ομοσπονδία είναι μια μορφή πολιτειακής δομής. Η άλλη είναι το ενιαίο κράτος. Υπάρχουν σήμερα καμιά εικοσαριά ομοσπονδιακά κράτη στον κόσμο, τα οποία όμως καταλαμβάνουν σχεδόν τη μισή έκταση του πλανήτη και στα οποία ζει περίπου το 40% του πληθυσμού της γης (ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδάς, Βραζιλία, Αργεντινή κ.ο.κ). Κατά συνέπεια, είναι μια διαδεδομένη μορφή, δεν είναι μια μορφή που αποτελεί εξαίρεση. Και όταν μιλούμε για Ομοσπονδία, εννοούμε ότι οι περιφέρειες της έχουν δικά τους όργανα εξουσίας (Βουλή, δικαστήρια, κυβέρνηση, ίσως και σύνταγμα), δεν είναι όπως τις επαρχίες του ενιαίου κράτους που υπάγονται κατευθείαν στο κέντρο. Επίσης, η Ομοσπονδία έχει και άλλα γνωρίσματα, όπως είναι η μία κυριαρχία, η μία διεθνής προσωπικότητα και η μία ιθαγένεια, γιατί είναι ένα κράτος ενωμένο, δεν είναι πολλά κράτη. Τώρα, η διαφορά της Ομοσπονδίας από τη Συνομοσπονδία είναι τεράστια, διότι στην Ομοσπονδία κράτος είναι η ίδια η Ομοσπονδία και όχι τα συστατικά της μέρη. Στη Συνομοσπονδία είναι το αντίστροφο. Κράτη είναι τα συστατικά μέρη.
- Οι πολέμιοι της Ομοσπονδίας υποστηρίζουν ότι η διζωνικότητα κάνει τη λύση ρατσιστική.
Τ. Τ.: Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχουν δυο ακριβώς ίδιες Ομοσπονδίες, αλλά κάθε μία έχει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που προαναφέραμε και τα ιδιαίτερα της χαρακτηριστικά, που απορρέουν από τους λόγους για τους οποίους ιδρύθηκε. Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Κυπριακής Ομοσπονδίας θα είναι ακριβώς η διζωνικότητα, που σημαίνει ότι στη δική μας την Ομοσπονδία θα έχουμε δύο περιφέρειες ή συνιστώσες πολιτείες ή ομόσπονδες περιοχές, δεν έχει καμία σημασία το όνομα. Επιπλέον, η κάθε μία από τις δύο περιοχές θα διοικείται από την αντίστοιχη κοινότητα. Αυτή είναι η διζωνικότητα, τελεία και παύλα. Δεν σημαίνει τίποτε άλλο η διζωνικότητα, δεν σημαίνει δύο χωριστά κράτη, δεν σημαίνει αναγκαστικές πλειοψηφίες πληθυσμού και γης και όλα τα συναφή που έθετε σε έναν βαθμό και εξακολουθεί να θέτει η τ/κ πλευρά.
Δικοινοτισμός από το ‘60
- Και πώς εφαρμόζεται η πολιτική ισότητα στην κυπριακή πραγματικότητα;
Τ. Τ.: Από το 1960 υπάρχει ο δικοινοτισμός, ο οποίος είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Κυπριακής Ομοσπονδίας, όπως είναι η διζωνικότητα. Μέσα στο Σύνταγμα του ‘60 υπάρχει ο δικοινοτισμός, που σημαίνει ότι και οι δύο κοινότητες συμμετέχουν αποτελεσματικά στα κεντρικά όργανα εξουσίας και στις αποφάσεις. Το τι σημαίνει αποτελεσματική συμμετοχή είναι θέμα σκληρής διαπραγμάτευσης στην τράπεζα των συνομιλιών. Σίγουρα, όμως, υπάρχει η θέση των ΗΕ – η οποία είναι μέσα στον ορισμό του ΟΗΕ για την πολιτική ισότητα – που λέει σαφώς ότι δεν σημαίνει ίση αριθμητική συμμετοχή μέσα σε όλα τα όργανα, ούτε ότι όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται με ομοφωνία. Σημαίνει αποτελεσματική συμμετοχή στα όργανα και τις αποφάσεις, σημαίνει ότι οι δύο περιφέρειες της Κυπριακής Ομοσπονδίας να έχουν τις ίδιες αρμοδιότητες και σημαίνει ίση συμμετοχή σε μία από τις δύο Βουλές της Ομοσπονδίας (στην Άνω Βουλή, ως είθισται, που εκπροσωπεί τις περιφέρειες). Με άλλα λόγια, η πολιτική ισότητα δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία σύζευξη του δικοινοτισμού που είχαμε το ‘60, με τον ομοσπονδιακό μετασχηματισμό που θα γίνει σήμερα. Αυτή είναι η πολιτική ισότητα και συμπληρώνει το παζλ των ιδιαιτεροτήτων της Κυπριακής Ομοσπονδίας.
Παρθενογένεση τέλος
- Γιατί απορρίπτουμε την παρθενογένεση;
Τ. Τ.: Οι ομοσπονδίες μπορούν να δημιουργηθούν με δύο τρόπους:
(α) Με συνένωση χωριστών κρατών, δηλαδή διάλυσή τους και δημιουργία ενός νέου ομοσπονδιακού κράτους, του οποίου περιφέρειες είναι τα κράτη που προϋπήρχαν (κλασσικές Ομοσπονδίες του 19ου αιώνα: ΗΠΑ, Γερμανία, Ελβετία) και,
(β) Με μετεξέλιξη ενός ενιαίου κράτους σε ομοσπονδιακό, από άποψη πολιτειακής δομής, χωρίς να προϋπάρχουν ξεχωριστά κράτη. Έτσι έχουν δημιουργηθεί σχεδόν όλες οι σύγχρονες Ομοσπονδίες (τελευταίο παράδειγμα το Βέλγιο). Έχει, λοιπόν, τεράστια σημασία ο τρόπος δημιουργίας της Κυπριακής Ομοσπονδίας, διότι αν δεχθούμε ότι η Ομοσπονδία δημιουργείται από δύο προϋπάρχοντα κράτη, δημιουργούνται υπαρκτοί κίνδυνοι απόσχισης και αναγνώρισης του ψευδοκράτους. Είναι περιττό, νομίζω, να τονίσω ότι για μας η συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι εκ των ων ουκ άνευ. Έκανα όλο αυτό τον πρόλογο, για να πω ότι η παρθενογένεση μπορεί να ερμηνευθεί ως δημιουργία της Ομοσπονδίας με διάλυση προϋπάρχοντων κρατών και δημιουργία ενός εντελώς νέου κράτους. Χάρη δικαιοσύνης, πρέπει να πω ότι δεν ήταν αυτή η ερμηνεία των ΗΕ όταν ατυχώς μιλούσαν για παρθενογένεση, αλλά αυτή ήταν η ερμηνεία της τουρκικής πλευράς. Και επομένως, εμείς δεν δεχόμαστε αυτή την ορολογία και σημειώνουμε το γεγονός ότι η άλλη πλευρά χαμήλωσε τους τόνους σε αυτό το ζήτημα.
Οι φίλοι του Χριστόφιας watch είναι σε θέση να αντιπαρατεθούν στα όσα λέγει ο Τσελέπης; Υπάρχει κάτι που μπορούν να απαντήσουν; Μήπως ο Τσελέπης τα βάζει όλα στη θέση τους απλά και ρεαλιστικά;
Είναι περιττό, νομίζω, να τονίσω ότι για μας η συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι εκ των ων ουκ άνευ
Αυτό δεν ικανοποιεί;
Τουμάζος Τσιελεπής – Ακόμα ένα Χριστοφάκι, που πέρασε από τα κατηχητικά της ΕΔΟΝ και τις εξέτασης της Επαγρύπνησης!
Όχι Ανώνυμε προβοκάτορα, ούτε της Επαγρύπνησης, ούτε χριστοφάκι θα πούμε τον Τουμάζο Τσιελεπή.
Απλά θα πούμε ότι ο Τουμάζος Τσιελεπής, λίγο πριν το δημοψήφισμα, συμμετείχε σε σεμινάριο στην Αγγλία, διοργανωμένο από τους γνωστούς "φίλους" της Κύπρου, τους Αγγλοαμερικάνους, μαζί με γνωστούς προωθητές του Σχεδίου, με θέμα "Ωραιοποίηση του Σχεδίου Ανάν".
Ναι, διαβάσατε καλά: "Ωραιοποίηση του Σχεδίου Ανάν".
Αυτο δείχνει την αντικειμενικότητα του ανδρός όταν τοποθετείται.
Κάθε άλλο σχόλιο ή χαρακτηρισμός είναι περιττό.
Ωραία λόγια και κομψα. Η ουσία είναι μία και ο μπακλαβάς γωνία: Στα όσα λέει ο Τσελεπής δεν μπορείτε να απαντήσετε γιατί δήθεν δεν αξίζει άλλη απάντηση. Χάσατε κύριοι.
Ρε πανέξυπνε πιο πάνω:
Κάνε δικό σου blog και κάνε αναρτήσεις και ο καθένας να σου τις σχολιάζει.
Το θέμα ήταν τα greeklish. Μπήκες εσύ, με το ζόρι έκανες 7 σχόλια για τον Τσιελεπή και με το ζόρι ζητάς και απαντήσεις.
Και σου λένε τα παιδιά (κακώς ασχοληθήκατε μαζί του) ότι αυτός ο τύπος συμμετείχε σε σεμινάριο με θέμα "Ωραιοποίηση του Σχεδίου Ανάν" και άρα δεν μπορεί να θεωρείται αντικειμενικός.
Και επιμένεις σώνει και καλά να σου δώσουν την απάντηση που εσύ θέλεις και συμπεραίνεις δήθεν ότι δεν μπορούν να σου απαντήσουν;
Τι λες ρε φίλε; Εκτός από φασίστας, είσαι και ηλίθιος.
Εκτός θέματος η συνέντευξη του Τσιελεπή γι’ αυτό και δεν σχολιάζεται από τον πιο πάνω Ανώνυμο! Τι να πει κι αυτός; Τόσα ξέρει τόσα λεει!
Αλλά ας πούμε ότι είναι κι έτσι και δεν συζητούνται εκτός κυρίου θέματος ζητήματα. Παρ’ ταύτα εγώ θα καταπιαστώ λίγο με τες μπηχτές της Επιτροπής γα τον Τσιελεπή. Έχετε υπ’ όψη σας τις διευκρινήσεις του ιδίου που Τσιελεπή για το σεμινάριο στην Οξφόρδη και ότι έχει κρίνει τις εν λόγω κατηγορίες ως ανυπόστατες; Ακόμα που και πως ωραιοποιεί, (στη συγκεκριμένη συνέντευξη του στην “Αλήθεια”), ο Τσιελεπής το Σχέδιο Ανάν; Ούτε αναφορά δεν κάνει σ’ αυτό. Επεξηγεί τι είναι ομοσπονδία, γιατί δεν δεχόμαστε την παρθενογένεση, γιατί ο χρόνος λειτουργεί σε βάρος μας και διάφορα άλλα. Γιατί δεν απαντάτε σ’ αυτά; Πως έλεγε κάποιος εδώ μέσα, αυτή την τακτική του να επιτίθεσαι στο άτομο αντί να απαντάς με επιχειρήματα στις θέσεις του, ad hominem;
Να απαντηθεί τι στα λεγόμενα του Τ.Τ; Λαλεί μας πάνω κάτω τι είναι γενικά μια ομοσπονδία και ότι εν θα δεκτούν παρθενογένεση και ότι πιέζει μας ο χρόνος γιατί ενά έρτει η διχοτόμηση (δηλαδή και να μεν έρκετουν πε τζαι να πεις θα έρκετουν που εμάς).
Όι εν έβαλε τίποτε στη θέση του.
Στη θέση τους τα πράματα θα τα βάλουν όταν μας πουν τι συμφώνησαν μέχρι τώρα με τον Ταλάτ και πώς αυτά αποτρέπουν τους κινδύνους που αναφέρει και όλους τους άλλους που ανέφεραμε εμείς εδώ μέσα κατά καιρούς.
εξάλλου οι ανησυχίες μου εμένα προσωπικά δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ομοσπονδία ως δομή λύσης αλλά με την εκ περιτροπής προεδρία, με τα ξένα στρατεύματα , με τις ξένες εγγυήσεις, με την παραμονή των εποίκων και με όλα τα χαρακτηριστικά της που μπορούν αποσταθεροποιήσουν την χώρα μας.
άρα ζητάμμε εδώ και τώρα από τον Τ.Τ. και από κάθε Τ.Τ. να μας πουν τι συμφώνησαν μέχρι τώρα για την ομοσπονδία της κύπρου. μόνο τότε θα βάλουν τα πράματα στη θέση τους.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ greeklish.
Δεν εξηγεί πουθενά ο Τσελεπής, και κανένας μέχρι τώρα δεν εξήγησε στο λαό τι είναι η ομοσπονδία και ιδιαίτερα αυτή που βασίζεται στην διζωνικότητα.
Με την ομοσπονδία καλείται ο κυρίαρχος λαός λοιπόν να παραδώσει την κυριαρχία του ακριβώς ως να καλείται ο ιδιοκτήτης του σπιτιού να εγκαταλείψει με την βία την οικία του. Κατόπιν του επιτρέπεται να διαπραγματεί το δικαίωμα του να χρησιμοποιεί εκ περιτροπής την τουαλέτα με αυτόν που τον έδιωξε.
Σε ποιον ξένο θα πεις αυτό το πράγμα και ΔΕΝ θα το καταλάβει.
Το αν θέλει να σε βοηθήσει είναι άλλη υπόθεση. Αλλά "εάν μεν άνδρες ώσιν ουκ απορρήσουσι συμμάχους εάν δε ανδράποδα κυρίων".
Ωφείλουμε κατά την δική μου γνώμη να διεκδηκούμε την κυριαρχία μας που απορρέει από το μόναδικό στοιχείο που διέπει την Δημοκρατικότητα όπως την γνωρίζουμε σήμερα, την ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ. Εμέις είμαστε η πλειοψηφία (80%) και άρα εμείς είμαστε οι κυριάρχοι. Στους τουρκους πρέπει μόνο να επιτρέπεουμε την διεκδίκιση των μειονοτικών τους δικαιωμάτων. Αυτό γίνεται σε κάθε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ του κόσμου και δεν νομίζω ότι μπορέι οποιοσδήποτε να μας κατηγορίσει για αυτό.
ΓΙΑΝΝΗΣ
Ενώ τώρα αγαπητοί συνάδελφοι Ανώνυμοι μια χαρά εξασκούμε εμείς σήμερα τα δικαιώματα μας ως πλειοψηφία (με ποσοστό μάλιστα του 80%)!
Πάντως “άρεσε” μου η έκφραση σου “Στους τουρκους πρέπει μόνο να επιτρέπεουμε την διεκδίκιση των μειονοτικών τους δικαιωμάτων” - θα τους κάμουμε και χατίρι δηλαδή; .
Όχι δεν θα τους κάνουμε χατήρι, θα τους δώσουμε ακρίβως ότι δικαιούντε, τίποτε λιγότερο και είμαι απόλυτος σε τούτο αλλα και τίποτε περισσότερο..
Να σου δώσω ένα παράδειγμα, εσύ που είσαι ΔΗΣΑΚΕΛ και το κόμμα σου έχει το 70% της Κυπριακής Βουλής δέχεσαι να έχει το ΔΗΚΟ που πάνω κάτω έχει το ποσοστό των Τ/Κ τα ίδια δικαιώματα μαζί σου;
Ανώνυμε,
Πρώτον, δεν είμαι κανενός κόμματος με την επωνυμία ΔΗΣΑΚΕΛ,
Δεύτερον, δεν αποδέχομαι τον ηλίθιο αυτόν όρο ΔΗΣΑΚΕΛ – τέτοιο κόμμα δεν υπάρχει στην Κύπρο. Τούτος ο όρος αποτελεί παράγωγο αρρωστημένων και εμπαθών εγκεφάλων,
Τρίτο, η σύγκριση που κάνεις μεταξύ της αντιπροσώπευσης των κομμάτων και της αντιπροσώπευσης των τουρκοκύπριων δεν είναι απλώς ατυχής κι αδόκιμη αλλά είναι και γελοία,
Τέταρτο, (ερωτώ) η σημερινή αντιπροσώπευση στην Κυβέρνηση, του ΔΗΚΟ (με 3 Υπουργούς και ποσοστό μόνο 12%) και της ΕΔΕΚ (με 2 Υπουργούς και ποσοστό μόνο 9%) είναι αναλογική της αντιπροσώπευσης του ΑΚΕΛ (ποσοστό περίπου 35% και 5 ΜΟΝΟ Υπουργούς);
Άλλο η εκτελεστική εξουσία και άλλο η βουλή(έχει σχέση με τις πρόνοιες του αγαπημένου σου σχεδίου Αναν)
Επίσης εμένα δεν μου κάνει διαφορά το ΔΗΣΥ απο το Ακέλ οπόταν θα το λέω ΔΗΣΑΚΕΛ, μέχρι να με πείσεις που διαφέρουν, πριν αρχίσεις για καπιταλισμούς κομμουνισμούς θυμήσου τον όμιλο λαικού...
Ξέρεις που το μαράζι μου αν δεν πειστείς, εν να κοιμηθώ χωρίς κλάτσες ‘πόψε!
Τελικά ΔΗΣΑΚΕΛ, κατα που λεμε ΕΥΡΟΚΟ-Χρυσαυγή;
Το ίδιο ακριβώς!!!
Πάντως να κοιμήθεις πολλές ώρες, όσο παραπάνω κοιμάστε γλυτώνει και η κοινώνια από τα κομματόσκυλλα!!!
Και παρά να κοιμάσαι όρθιος εν καλύτερα στο κρεβάτι!!
Προς Τσελεπολάγνο:
Άνθρωπος που συμμετέχει σε σεμινάρια με θέμα λίγο πολύ ''ΠΩΣ ΝΑ ΞΕΓΕΛΑΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ'' είναι το λιγότερο άκυρος και αναξιόπιστος άρα και τα όσα λέει είναι άκυρα. Και αφού ζητάς επιχειρήματα που να αντικρούουν τα λεγόμενα του απλά διάβασε Κωνσταντακόπουλο. Αν δεν θέλεις να ξοδέψεις 20 ευρω ψάξε και βρες το βιβλιαράκι που διένειμε δωρεάν η ΣΗΜΕΡΙΝΗ την εποχή που ο Τ.Τ. έτρεχε στα σεμινάρια. Γιατί δεν ρωτάτε τον Τ.Τ. γιατί δεν βγάζουν προς τα έξω αυτά που συμφωνούνται αφού είναι όλα τόσο καλά και άγια;
Προς τον πρώτο σχολιογράφο:
Και ο βιασμός για κάποιους είναι τρόπος έκφρασης...
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΗΣ
Εσύ που έχεις διαβάσει Κωνσταντακόπουλο γιατί δεν μας παραθέτεις μερικά επιχειρήματα που να αντικρούουν τον Τσιελεπή; Ή δεν τα έχεις ούτε αποστηθίσει ούτε και εμπεδώσει ακόμα;
Σόρρυ ρε παιθκιά αλλά το παιδίν που πάνω για ποια επιχειρήματα μιλά ακριβώς;; Πέτε μου επειδή ενά σπάσω!
Ε καλά ρε εν εβρέθηκεν ένας να μου πει τι επιχειρήματα πρέπει να απαντήσουμε στον κύριο τσέλεπο;;
Ο ηλικιακός ρατσιστής προφανώς! Που έγραψεν μεγάλες τσιόφτες για εργατικές τάξεις και άλλα κουφά!
Δημοσίευση σχολίου