Βομβαρδίζουν τα θεμέλια της παιδείας και της κοινωνίας

Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2009

Είναι γνωστό πως η παιδεία ενός κράτους διαδραματίζει βαρυσήμαντο ρόλο στην διαμόρφωση εθνικής και κοινωνικής συνείδησης.

Είναι επίσης γνωστό πως στην Κύπρο γίνονται τα τελευταία χρόνια, ειδικότερα επί προεδρείας ευέλικτου, προσπάθειες βομβαρδισμού των θεμελίων της παιδείας με κυριότερους στόχους την Ιστορία και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Παραθέτοντας τους παρακάτω συνδέσμους, σας υπενθυμίζουμε με την ευκαιρία:
  1. Την προσπάθεια επιβολής των βρετανικών εξετάσεων GCE ως μέθοδο εισδοχής στα δημόσια πανεπιστήμια.
  2. Τις προσπάθειες αφελλινισμού της παιδείας.
  3. Τις απομακρύνσεις ακαδημαϊκών με πολιτικά-ιδεολογικά κριτήρια.
  4. Τις ενέργειες για αλλαγή του βιβλίου ιστορίας της Γ' Λυκείου και της Ιστορίας γενικότερα.
  5. Την εγκατάληψη της, για τους κυβερώντες αποτυχημένης, πολιτικής του ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ
Σήμερα, λάβαμε από αναγνώστη του Παρατηρητηρίου μία επιστολή που αφορά ένα έντυπο που κυκλοφορεί στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με τίτλο "Βουκώλος" και το οποίο εκδίδεται με την ευγενή χορηγία του Ομίλου Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Φαίνεται λοιπόν από, το περιεχόμενο του εν λόγω εντύπου, πως κάθε άλλο παρά λογοτεχνικό είναι. Πρόκειται για ένα προπαγανδιστικό έντυπο με χυδαίο, σε πολλά σημεία περιεχόμενο, που απαξιώνει, αμφισβητεί και προσβάλλει θεσμούς του κράτους και της Δημοκρατίας, εθνικά σύμβολα και ηθικές αξίες.


Η επιστολή:


Βρέθηκα πριν μερικές μέρες στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Όποτε βρίσκομαι σε ακαδημαϊκά ιδρύματα φροντίζω να μαζεύω ότι έντυπο υλικό βρώ και θεωρώ ενδιαφέρον, είτε αυτό εκδίδεται από την ακαδημαϊκή κοινότητα, είτε από τους φοιτητές.

Ανάμεσα σε άλλα λοιπόν, έπεσε στα χέρια μου και ένα φοιτητικό "περιοδικό" με τίτλο "βού(κωλο)ς" το οποίο διανέμεται δωρεάν και εκτυπώνεται με έξοδα του ομίλου λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Αυτά είδα στο εξώφυλλο και θεώρησα πως πρόκειται για χρήσιμο έντυπο. Τελικά όμως, αν και περιλαμβάνει αποσπάσματα από λογοτεχνικά και ποιητικά έργα, δεν ήταν και τόσο λογοτεχνικό. Δεν θα αναφέρω το περιεχόμενο κάθε σελίδας καθώς φαντάζομαι μπορεί και να μην σας ενδιαφέρει. Πάντως η πρώτη πρόταση στην πρώτη σελίδα γράφει "η ώρα μαλακίζεται", ενώ λίγο πιο κάτω αναφέρεται σε "κώλους ανέμελους".

Οι επόμενες πέντε σελίδες αφιερώθηκαν στην αμφισβήτηση της Αστυνομίας, του Δήμου Λευκωσίας και της Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, οι αρθρογράφοι κατακρίνουν την αστυνομία η οποία περιφρουρεί το κέντρο της Λευκωσίας από τους βανδαλισμούς, την φασαρία και την βρωμιά, που έκαναν το ιστορικό κέντρο της πόλης να μοιάζει με ότιδήποτε άλλος εκτός από το κέντρο μιας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας. Κατηγορούν την αστυνομία που διέκοψε street party νεαρών οι οποίοι προκαλούσαν ηχορύπανση σε δημόσιο χώρο και σε ώρες κοινής ησυχίας αγνοώντας κάθε σχετική νομοθεσία του κράτους, προσκαλώντας μάλιστα τους αναγνώστες και σε νέο street party.

Τα χειρότερα όμως ήρθαν στις επόμενες σελίδες. Σε ένα αφοριστικό, αισχρό, χυδαίο, απαράδεκτο και κατευθυνόμενο άρθρο με τίτλο: "Εμπειρίες που στρατό".

Χαρακτηριστικά, στο άρθρο αποκαλεί

Τη θητεία: σκλαβιά
"ελαλούσαν του για μιαν ελευθερία την ίδιαν ώρα που τον είχαν σκλαβωμένο".


Τους αξιωματικούς της Ε.Φ: ηλίθιους
"Έπρεπε να κάμνει αναγνώριση σε κάτι ηλίθιους που έρκουνταν να τζιζάρουν κάτι χαρτιά".


Τους στρατιώτες: κουρδισμένους παλαβούς
"Εμάθαν τους να πιέννουν όπως τους κουρτισμένους παλαβούς".


Τα κατεχόμενα χωρία μας: περιουσίες που δεν είχαμε ποτέ!!!
"Είπαν του για χαμένες περιουσίες που εν είσχιεν ποττέ"

Τις σημαίες: πατσιαούρκα!!!!!!!!!
"Εδείξαν του κάτι πατσιαούρκα και είπαν του ότι αν πεθάνει το έπαθλο εννα ένι να τον σιεπάσουν με τζίνες, άσχετα αν δεν σημαίνουν τίποτε για τζίνον".


Τέλος, μεταξύ άλλων αναφέρει πως ο πρωταγωνιστής του μικρού μυθιστορήματος επιθυμεί να εγκαταλείψει το στράτευμα με σκοπό "να αλητεύκει για μερόνυκτα, να πίνει ώσπου να φκάλει που τη μούττη, να τουμπανίζει ώστι να μεν θωρεί ίντζα ομπρός του".


Η ελευθερία της έκφρασης είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου. Με τις παρατηρήσεις αυτές δεν επιθυμώ να στηλιτεύσω της απόψεις του αρθρογράφου.

Αυτό που με ενόχλησε, και με έκανε να θεωρήσω χρήσιμο να σας αποστείλω τα παραπάνω στοιχεία, είναι το γεγονός πως ένα τέτοιο άρθρο φιλοξενείται σε ένα έντυπο που εκδίδεται από έναν επίσημο Όμιλο του Πανεπιστημίου και πιθανόν με τα χρήματα της φοιτητικής κοινότητας.

Απλά διερωτούμαι: Αυτά θέλει να περάσει στους φοιτητές το ακαδημαϊκό μας ίδρυμα; Αυτά θέλουν να διαβάζουν οι νέοι μας; Και επιπλέον, αυτό είναι το επίπεδο λογοτεχνίας σε αυτή τη χώρα;

Αν ο Όμιλος Λογοτεχνίας του μεγαλύτερου και ιστορικότερου Πανεπιστημίου αυτού του κράτους εγκρίνει, ως λογοτεχνικό, ένα τέτοιο περιεχόμενο και τέτοιου είδους εκφράσεις, τότε κάπου αρμενίζουμε στραβά.

Δεν γνωρίζω ούτε ποιοί είναι οι αρμόδιοι, ούτε από που καθοδηγούνται. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι η εικόνα που βγάζει το εν λόγω έντυπο για την νεολαία και την παιδεία της Κύπρου καθώς και για το Πανεπιστήμιο Κύπρου δεν είναι τιμιτική. Δεν είναι δυνατό να παρουσιάζεται η άποψη πως ο νέος προτιμά να φυγοστρατεί με σκοπό τον αλκολισμό και την εξάρτηση από τα ναρκωτικά.

Οι αντιεξουσιαστικές - αναρχικές τάσεις μόνο ζημιά προκαλούν στην κοινωνία, το κράτος και το δημοκρατικό πολίτευμα. Κοντινότερο παράδειγμα η Ελλάδα, που βρίσκεται στο έλεος των υποστηρικτών αυτών των απόψεων και η οποία αιμορραγεί από τα αποτελέσματα της συντήρησης και προώθησης της απαξίωσης των θεσμών και των αξιών.



Φανατικός αναγνώστης του Παρατηρητηρίου για τη διακυβέρνηση Χριστόφια



Επιμέλεια για το Christofias-Watch

Ευρυβιάδης

9 Σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συγκλονιστικό ντοκουμέντο. Δυστυχώς κάποιοι (και με αφορμή την αυριανή πορεία των φασιστών) προσπαθούν να κάνουν την Λευκωσία όπως την Αθήνα.

ΕΠιζητούν πάση θυσία συγκρούσεις και κοινωνική αναταρχή για να διαλύσουν το πολίτευμα και να περάσουν πιο εύκολα οι ρατσιστικές προτάσεις για ΔΔΟ.

Ανώνυμος είπε...

Μπορει καποιος να μου πει με ποιο τρόπο (σε ποια ηλεκτρονικη διευθυνση) μπορω να αποστειλω στην συντακτικη ομαδα ενα εδιαφερον(πιστεύω)κείμενο που εχω γράψει; Αφορά καποιες εισηγησεις που έχω για τον τρόπο αντιμετώπισης των επι πληρωμής νενέκιδων και η τεκμηρίωση της άποψης πως έφτασε η ώρα να τιμωρηθούν(με μέσα που το δημοκρατικό πολίτευμα διαθέτει) πριν να είναι για όλους μας αργά αν αφαιθούν να ολοκληρώσουν τα ποταπά και δόλια τους σχέδια.

ΚΗΡΥΚΑΣ είπε...

ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ, Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΥΕΛΙΧΤΟ, ΘΑ ΕΝΑΙ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΣ ΛΟΓΙΚΑ...ΕΝΝΕΝ? ΑΦΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΑΣ...

Επιτροπή για την Αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Κύπρο είπε...

@ 11.54

Το e-mail της Επιτροπής είναι: christofias.watch@gmail.com

Περιμένουμε το μήνυμα σου.

Δόρκωνας
Ε.Α.Δ.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Γυρίζει ο Anef τζιαι λαλεί,
με κλάμα του Μιχάλη,
«που εφτάσαμε ρε σύντροφε,
εμείς σε τέθκοιο χάλι;»

«Να'μαστεν πρώτοι πκιον εμείς,
του ρατσισμού προστάτες
υπέρμαχοι διζωνικής,
του τουρκισμού αρκάτες;»

«Τζιαι δίπλα στον αγώνα μας
κοντά μας τζιαι μαζί μας,
ναν η ΕΟΚΑ-βήτα σύσσωμη
τζιαι οι νεοναζί μας;»

Τούτα είπεν ο Anef μας,
τούτα εσυλλοήστειν,
τζι'ο Ιαβέρης ο κακός,
λαλεί του: «Γαμοσιήστη!!»

«Είπα σου μεν ιξαναμπείς
στο μπλογκ των Επιτρόπων,
γιατί λαλούσιν ψέματα,
των άλλων των αδρόπων»

«Θα τους ιστείλω σύντομα
πεντέξι διμοιρίες,
Επαγρυπνήτες φουσκωτούς
να τους σπάσουν τις παΐες»

«Θα μπαίνω τζιόλας μες τα μπλογκς
αφού είμαι Ιαβέρης
το Κόμμα θα το υπηρετώ
σαν σκύλος, όπως ξέρεις»

«Γι' αυτό φερέ τα μίλια σου,
τζιαι ξανασυντονίστου,
έχουμε τζι' επιθεώρηση,
γυαλίστου τζιαι ξιουρίστου»

«Θα έρτει ο αρχηγούλης μας,
ο Άντρος ο στρατάρχης,
να είσαι προβλεπόμενος,
τζιαι όχι σπασιδάρχης»

Τούτα είπεν ο ξήμαρος,
ο μπάτσος ο Μιχάλης,
τζι'εσού αν εκαταλάβες,
πε μας τι νόημα φκάλλεις...

*Ιοσιλιακός Δεκαπεντασύλλαβος*

Ανώνυμος είπε...

έπαρε νάκκον πομονίν,
να πώ τζιαι γιω κανένα,
είμαι τζιαι γιώ καθηγητής,
σε τούτα τα κλεισμένα!

πολλά καλον ΙΟΣΙΛΙΕ

άρκεψα να σε εκτιμώ χα

^Αγαθοκλής^

The Trim είπε...

Άμα οι φοιτητές συναναστρέφονται με "καθηγητές" όπως ο Τριμικλινιώτης τι περιμένετε; Να αποκτήσουν κριτική και διαλεκτική σκέψη;

Τριμίκλας = χα χα χα

ΒΟΥΚΩΛΟΣ είπε...

Καταρχάς θερμές ευχαριστίες στον αποστολέα, ο οποίος επαρέπεμψε την υπόθεση στην εξεταστικήν επιτροπή. Κατόπιν να αναφέρω ότι ο Βουκώλος ενεν λογοτεχνικό περιοδικό-εν φοιτητικό περιοδικό ευρείας θεματολογίας, το οποίον επιχείρησεν απλώς, μέσα στην πληθώρα των πατενταρισμένων εντύπων που κυκλοφορούν στο πανεπιστήμιο (αφού τα μαζέφκει ο αποστολέας, μάλλον θα γνωρίζει τζαι το περιεχόμενο του κάθε εντύπου, το χρώμα του τζαι τες διαφημίσεις που φιλοξενεί) να φκάλει προς τα έξω τζαι έναν άλλο λόγο, ο οποίος εκφέρεται περιορισμένα τζαι λειτουργεί γενικώς επωφελεία των κοινωνικών διαδικασιών. Το περιοδικό φκάλλει το ο όμιλος λογοτεχνίας διότι το εγχείρημαν έκδοσης ενός αμιγώς λογοτεχνικού περιοδικού μέσα στο κυπριακό πανεπιστήμιο ενεν δυνατό-τα λογοτεχνικά θκιαβάσματα των φοιτητών εν περιορισμένα τζαι η διάθεση τους για έκφραση εν πολλά μειωμένη-πέραν τούτου για να υπάρξει ένα λογοτεχνικόν έντυπο χρειάζεται ήδη κάποιο φιλοσοφικό τζαι κοινωνικόν υπόβαθρο, το οποίον η κυπριακή φοιτητική κοινότητα δεν διαθέτει(εν αναφέρουμαι καν στο φοιτητικό μας κίνημα) στο πανεπιστήμιο δεν κυκλοφορούν περιοδικά ή έντυπα προσηλωμένα σε κοινωνικά ζητήματα, ούτε καν έντυπα που να θίγουν θεωρητικά ζητήματα που αφορούν άμεσα πτυχές της καθημερινότητάς μας. Ασφαλώς, όποιος εν γνωρίζει τον χώρο τζαι τον τρόπο λειτουργίας του πανεπιστημίου κύπρου, ίσως εν μπορεί να αντιληφτεί ούτε την ύπαρξη του εν λόγω εντύπου-ούτε τη χιουμοριστική του διάθεση, ούτε το κάλεσμα του, ούτε την κριτική του πάνω σε ορισμένα θέματα, ωστόσο,θεωρώ το τουλάχιστον στενομυαλιά να κατακρίνεται με τόση σφοδρότητα μια προσπάθεια των φοιτητών που έγινε για να σπάσουν λίον οι κάστες τζαι να διαλογοποιηθεί περισσόττερον η κατάσταση της φοιτητικής κοινότητας-ας μεν θκιαβάζουμε μεμονωμένα, να απομονώνουμεν φράσεις τζαι λέξεις για να εντάξουμε κάθε προσπάθεια κοινωνικής κριτικής σε μια σφαίρα συνωμοσίας τζαι εθνικής απειλής-το κάθε κείμενο έσιει τα συμφραζόμενα του τζαι για να υπάρχει τζιαμέ κατακρίνοντας σημαίνει ότι ήδη προϋπάρχει τζαι κάποια κοινωνική στρέβλωση-το να το εξοβελίζεις ή να το απορρίπτεις χωρίς να μπεις σε διαδικασία να κατανοήσεις τον τρόπο του εν έσιει τζαι πολύν νόημα-κατά τη γνώμη μου αν εν ένα θεμέλιο που λείπει που την παιδεία εν τούτο της κατανόησης τζαι της διαλογοποίησης - απ'ότι θωρώ απο μέρους του αποστολέα εν υπήρξε ούτε ο ελάχιστος βαθμός κατανόησης του τι εθκιάβαζεν.

ΒΟΥΚΩΛΟΣ είπε...

Τι σημαίνει βομβαρδίζουν τα θεμέλια της παιδείας και της κοινωνίας, ποιοι ακριβώς τα βομβαρδίζουν τζαι στο κάτω κάτω ποιος εν τόσο σίουρος ότι τα θεμέλια μας ως κοινωνίας ενεν σαθρά (ζεις σε διχοτομημένη πρωτεύουσαν ας πούμε με μια πόλην φάντασμαν δίπλα σου τζαι εσύ μιλάς μου ΑΚΟΜΑ για τα θεμέλια που μας οδηγήσαν στα σκατά) ως κράτος μετρούμεν ούτε πεντηκονταετία ζωής, για να μεν αναφέρω την ιστορία μας που πιτιλλά γαίμαν ως σήμερα! Κατά τα άλλα επειραξε σε τι φίλτατε αποστολέα;; οι ανέμελοι κώλοι τζαι το η ώρα μαλακίζεται; ενα σώσεις την παιδεία άμα λογοκρίνεις την έκφραση; το θέμαν ένι να δημιουργήσεις την ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΝ εντός της οποίας δεν θα χρειάζεται πλέον η έκφραση ''η ώρα μαλακίζεται''. Δαμέ στην κύπρο του 2010 με εσενα να μιλάς για βομβαρδισμούς τζαι συνομωσίες ε ναι, Η ΩΡΑ ΜΑΛΑΚΙΖΕΤΑΙ.
Επειδή αναφέρθηκε τζαι η ιστορικότητα του ακαδημαϊκού μας ιδρύματος, θέλω απλώς να επισημάνω στον αποστολέα ότι το ίδρυμά μας ωχριά μπροστά σε άλλα πανεπιστήμια, τα οποία όι μόνον υπερασπίζουνται τον αμφισβητησιακό λόγο αλλά θεωρητικοποιούν τον τζαι διοχετέφκουντον μέσα στην κοινωνία-πολιτισμική θεωρία, κοινωνικές επιστήμες, θεωρίες κοινωνικού φύλου τζαι πάει λέγοντας-ο κόσμος βουρά τζαι πάει τζαι εμείς κλαίμεν ακόμα πάνω που τα θεμέλια χωρίς να έχουμε την παραμικρήν ιδέα για τες εκρήξεις του 20ού αιώνα ούτε στην τέχνη, ούτε στη φιλοσοφία, ούτε στες φυσικές επιστήμες.

Λυπούμαι φίλτατο δικαστήριο, αλλά εν νομίζω ότι διαθέτετε υπολογίσιμα μεθοδολογικά εργαλεία για να προβείτε στην αθώωση ή στην καταδίκη του περιοδικού, ευχαριστούμε για το χάιλάιτ της παρουσίας.
ευχαριστούμε τέλος, τζαι τον αποστολέα για την διάθεση διαλόγου, ακόμα τζαι στην περίπτωση που αποτελεί τέχνασμα, η κατασκευή του υπήρξε συμπαθητική.

εκ μέρους του βουκώλου.